PIPERCROSS Sportowy filtr powietrza (panelowy) TUPP1203 309/230/27mm pasuje do OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, KADETT E COMBO
Filtry Pipercross – postaw na wydajność!
Zamiana standardowego filtra na sportowy to z pewnością najprostszy sposób na zwiększenie przepływu powietrza do silnika. A więcej powietrza, to zwiększona wydajność, czyli zauważalny przypływ mocy i momentu obrotowego.
30% więcej przepływu!
Gąbkowy filtr powietrza Pipercross zapewnia aż 30% więcej przepływu powietrza do komory silnika w porównaniu ze standardowym! Co więcej, jest też zauważalnie skuteczniejszy w wyłapywaniu zanieczyszczeń. Jak to możliwe? Sekret tkwi w kilku warstwach poliuretanowej gąbki. Każda z nich różni się wielkością oraz porowatością. Powierzchnia porów zmniejsza się zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, natomiast każda ze wspomnianych warstw wyłapuje zanieczyszczenia o innej wielkości.
Jeden filtr na wiele lat
Mokre filtry powietrza Pipercross nie dość, że zaskakują wydajnością i skutecznością w wyłapywaniu zanieczyszczeń, to jeszcze są wielorazowego użytku. Po określonym przebiegu nie trzeba więc kupować nowego filtra powietrza, a jedynie wystarczy wyczyścić zamontowany wcześniej. Do tego celu należy stosować specjalne preparaty Pipercross – tylko one zapewniają skuteczność i trwałość.
Filtry gąbkowe
Gąbkowe filtry powietrza są twórczym rozwinięciem pomysłu znanego z filtrów bawełnianych. Korzyści są bardzo podobne, ale różnice są w materiale i w samej filtracji. Filtry gąbkowe wykorzystują ideę większych porów, większej struktury 3D i zastosowania oleju do zatrzymywania cząstek zanieczyszczeń, ale robią to w nieco odmienny sposób. Wielowarstwowa pianka wykorzystuje różne warstwy gąbki o różnych gradacjach, każda warstwa zatrzymuje cząstki o różnych rozmiarach, jednocześnie pozwalając na swobodny przepływ powietrza. Dzięki temu pianka ma przewagę nad filtrem bawełnianym – choć oba filtry mają małe opory, media wykonane z gąbki pozwalają filtrowi utrzymać przepływ powietrza nawet przy dużym zanieczyszczeniu. I to jest największa realna przewaga.
Dlaczego wybierać gąbkę?
Gąbkowy filtr powietrza jest nie tylko skuteczny w wyłapywaniu zanieczyszczeń przez cały czas pomiędzy czyszczeniami, ale też zapewnia odpowiedni przepływ. Do tego, jak wiesz, jest wielorazowy – wymaga tylko regularnej pielęgnacji co ok. 15 tys. km. A to korzyść nie tylko dla Twojej kieszeni, ale też dla środowiska.
Fot. Filtr papierowy/bawełniany oraz filtr gąbkowy przy tej samej ilości cząstek zanieczyszczeń.
Podsumowując: długoterminową korzyścią jest to, że filtr zatrzymuje zanieczyszczenia, ale nie traci wydajności w miarę upływu czasu, co oznacza, że wydajność filtra powietrza pozostaje niemal stała od jednego serwisu do drugiego, a skuteczność w wyłapywaniu zanieczyszczeń jest na równym poziomie i to bez ograniczenia przepływu powietrza do silnika.
Technologiczna przewaga
Filtry powietrza Pipercross są wykonane w technologii próżniowo rozbijanej wielowarstwowej gąbki. Są to filtry sportowe, które w szybkim czasie można przywrócić do pełnej sprawności. Do czyszczenia zalecane są specjalne preparaty Pipercross, opracowane z myślą o filtrach gąbkowych. Z punktu widzenia użytkownika ważne jest, aby proces czyszczenia i nasączania specjalistycznym środkiem wykonywany był zgodnie z zaleceniami producenta. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję, że wykorzystasz wszystkie atuty. Warto jeszcze przypomnieć wspomniane korzyści:
- Więcej koni mechanicznych i niutonometrów - Więcej koni mechanicznych i niutonometrów – sportowy filtr powietrza zmniejsza opory, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej, zasysając więcej powietrza, niż miałoby to miejsce w przypadku filtra standardowego. Więcej powietrza (ściślej: tlenu) to lepsza efektywność procesu spalania, czyli zrównoważony skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
- Niższe spalanie - poprawa efektywności jednostki napędowej to nie tylko zauważalnie lepsze osiągi, ale też możliwości realnej redukcja spalania. Oczywiście częstotliwość odwiedzania dystrybutora zależy przede wszystkim od stylu jazdy, ale kierowcy o spokojniejszym usposobieniu mogą liczyć na spadek zużycia paliwa o kilka procent.
- Mniejsze koszty serwisu - w dłuższej perspektywie brak konieczności regularnej wymiany papierowego filtra powietrza oznacza spore oszczędności ponoszone i na serwis, i na zakup samego filtra. Ważna jest też oszczędność czasu – czyszczenie oraz nasączane odpowiednim preparatem wielorazowego filtra powietrza Pipercross nie zajmuje go wiele.
- Dźwięk silnika - niejednokrotnie zastosowanie filtra sportowego, szczególnie stożkowego, poprawia ten parametr. Oczywiście jeszcze większe zmiany będą zauważalne, kiedy modyfikacje będą większe niż tylko zmiana filtra. Chodzi tu o ingerencję w układ dolotowy. Ale już sam stożkowy filtr powietrza może zauważalnie zmienić barwę dźwięku generowanego przez jednostkę napędową.
TU-TUPP1203 | ABC |
PP1203 | ARTNR_Z_TCD |
25 062 467 | CHEVROLET |
1444 P5 | CITROËN |
EAF003 | COMLINE |
AG1105 | COOPERS |
AP050 | FILTRON |
CA5400 | FRAM |
25062434 | GMC |
25062467 | GMC |
90351529 | GMC |
90351530 | GMC |
90443101 | GMC |
90443102 | GMC |
AG 845 | GUD FILTERS |
AG 874 | GUD FILTERS |
E236L01 | HENGST FILTER |
25 062 467 | HOLDEN |
33-2097 | IC KROSY |
12-0256 | KAGER |
LX389 | KNECHT |
C 3178 | MANN & HUMMEL |
C31671 | MANN & HUMMEL |
C3167/1 | MANN-FILTER |
EFA557 | MOTORCRAFT |
MFA675 | MOTORCRAFT |
1444 P5 | OPEL |
25062434 | OPEL |
25062467 | OPEL |
7453335 | OPEL |
834264 | OPEL |
834266 | OPEL |
834268 | OPEL |
834271 | OPEL |
834334 | OPEL |
835605 | OPEL |
90351529 | OPEL |
90351530 | OPEL |
90410651 | OPEL |
90410652 | OPEL |
90443101 | OPEL |
90443102 | OPEL |
90443103 | OPEL |
90443104 | OPEL |
90486883 | OPEL |
A213 | PURFLUX |
A245 | PURFLUX |
A37010 | PUROLATOR |
A1416 | RYCO |
A406 | TECNOCAR |
25062467 | VAUXHALL |
90486883 | VAUXHALL |
WA6213 | WIX FILTERS |