OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97)

Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

1
1
1

Długość [mm]

Miejsce zabudowy

Styk ostrzegawczy zużycia okładzin hamulcowych OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97)

OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97)

2004.06 - 2010.12; 51 (KW); 69 (KM); 1248 (CCM);

A~6611010~407

W tej grupie nie znaleziono wyników pasujących do wybranego pojazdu:
OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97)
Aby zobaczyć wyniki dla innych pojazdów usuń pojazd
Aby zobaczyć produkty dla OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97) wybierz grupę
OPEL TIGRA TwinTop (X04) 1.3 CDTI (R97) Pozostałe wyniki:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czujniki klocków hamulcowych – czym są i jak działają? 

Klocki hamulcowe to jedne z elementów eksploatacyjnych pojazdu i podlegają naturalnemu zużyciu. Od ich stanu zależy długość drogi hamowania, a co za tym idzie nasze bezpieczeństwo. Niszczą się w różnym tempie, zależnym od stylu jazdy. W ich przypadku ciężko jest wyznaczyć jeden, uniwersalny interwał wymiany tak jak w przypadku na przykład oleju lub filtrów.  

Często zdarza się więc, że kierowcy decydują się na wymianę klocków, gdy te w zasadzie przestają już istnieć, a tym samym zupełnie nie spełniają swojego zadania. Z racji tego, że ma to niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, stworzono czujniki zużycia klocków hamulcowych.  

W większości starszych lub tańszych aut używane są akustyczne czujniki klocków hamulcowych. Najczęściej przyjmują one postać blaszki. W chwili kiedy powierzchnia cierna klocka zejdzie do określonego poziomu, zaczyna trzeć o tarczę hamulcową. Wywołuje to nieprzyjemny pisk lub terkot, informując o zużyciu. 

W nowocześniejszych konstrukcjach stosowane są elektroniczne czujniki. Blaszka została zastąpiona odsłoniętym metalowym prętem, przez który przepływa prąd. Wraz ze ścieraniem się klocka hamulcowego zostaje on odsłonięty. Podczas hamowania styka się z tarczą hamulcową, co wywołuje zwarcie całego układu. Załącza się czujnik zużycia klocków, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka informująca o tym, że należy je (klocki) wymienić. Istnieją również bardziej skomplikowane systemy, sprzęgnięte z komputerem pokładowym pojazdu. 

Producenci stosują czujniki klocków hamulcowych w zależności od ich rodzaju. Różnią się od siebie ilością zatopionych w materii ciernej klocka hamulcowego przewodów oraz umiejscowieniem samego czujnika. Z racji tego, że hamulce bębnowe stosowane są w pojazdach coraz rzadziej, czujniki zużycia klocków zaczęto zakładać także na tylną oś. Starsze konstrukcyjnie auta, w których z tyłu zamontowane były bębny hamulcowe, nie mają równocześnie tylnych czujników.  

Kiedy należy wymieniać czujniki zużycia klocków hamulcowych? 

Czujnik zużycia klocków, a w zasadzie element jego układu, zatopiony w cierną część klocka hamulcowego, podlega wymianie wraz z klockami hamulcowymi. W końcu jest to ich integralna część, która wypełniając swoje zadanie, ulega zniszczeniu. Wymiany mogą również potrzebować czujniki do układu hamulcowego, które łączą przewód w klockach hamulcowych z elektroniką pojazdu. Chociaż nie podlegają tak znaczącej eksploatacji, ich umiejscowienie naraża je na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. 

Czujniki znajdują się w miejscu, w którym panuje wysoka temperatura pochodząca z układu hamulcowego. Są to również elementy podatne na zabrudzenia oraz zalania. Z racji tego, stan, w jakim znajdują się czujniki do układu hamulcowego, powinien być kontrolowany przy okazji każdego serwisu układu hamulcowego. Pamiętaj o tym podczas następnej wizyty u mechanika. 

Czujniki zużycia klocków – jak wybrać odpowiednie?  

Najlepiej zweryfikować, czy dany czujnik to właśnie ten, który został zastosowany w Twoim aucie. Sprawdzić to możesz w katalogu lub po numerze VIN, korzystając z bazy danych producenta.  

Jeżeli Twoje auto nie jest wyposażone w system kontroli zużycia klocków hamulcowych, a zakupisz klocki wyposażone w czujniki zużycia, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wystające z nich przewody odciąć. Jeśli natomiast samochód wyposażony jest w czujniki zużycia klocków hamulcowych, montaż klocków bez czujnika może skończyć się problemami z elektroniką i pojawiającym się komunikacie komputera o ich zużyciu. Miej to na uwadze, jeżeli chcesz samodzielnie wymienić klocki hamulcowe. 

Czujniki zużycia klocków hamulcowych – szeroki asortyment w Inter Cars 

W ofercie Inter Cars znajdziesz szeroką czujników zużycia klocków hamulcowych do wszystkich najpopularniejszych marek i modeli poruszających się po drogach. Tak duży asortyment pozwoli Ci na świadomy i dostosowany do Twoich preferencji wybór. Wszystkie produkty znajdujące się w sklepie Inter Cars zostały wyselekcjonowane przez ekspertów, którzy kierowali się dobrem klientów, gwarantując najlepszą jakość oferty w najlepszej cenie na rynku. 

Tylko w pełni sprawny układ hamulcowy gwarantuje maksimum bezpieczeństwa na drodze. Nie zwlekaj więc i zadbaj o stan czujników zużycia klocków hamulcowych w Twoim aucie, zaopatrując się w Inter Cars. 

Sekcja FAQ

Kiedy wymienić czujniki zużycia klocków hamulcowych?

Czujniki zużycia klocków hamulcowych wymienia się razem z samymi klockami hamulcowymi. Mogą również wymagać wymiany, jeśli zostaną uszkodzone mechanicznie. 

Czym są czujniki klocków hamulcowych?

Czujniki klocków hamulcowych są to elementy, które służą do monitorowania zużycia klocków hamulcowych w pojazdach wyposażonych w hamulce tarczowe.

Jak działają czujniki klocków hamulcowych?

W zależności od typu samochodu mogą być to czujniki akustyczne (informujące o zużyciu przez wydawanie dźwięku) lub elektroniczne (które stykając się z tarczą hamulcową, powodują zwarcie układu i sygnalizują konieczność wymiany klocków).